• Wysokie wyniki egzaminu gimnazjalnego
    Wysokie wyniki egzaminu gimnazjalnego

     Nasi uczniowie osiągają wyniki powyżej średniej w kraju, województwie, powiecie i mieście. W ogólnopolskiej skali staninowej dla gimnazjów pozycja szkoły plasuje się najczęściej na poziomie wysokim. 

     

     

     

  • Wysoki przyrost wiedzy uczniów
    Wysoki przyrost wiedzy uczniów

    Wysokie wskaźniki EWD i wyniki egzaminów gimnazjalnych dają nam pozycję SZKOŁY SUKCESU - według specjalistów analiz Centralnej Komisji Egzaminacyjnej.

  • Dlaczego jesteśmy najlepsi?
    Dlaczego jesteśmy najlepsi?

    Oto nasze atuty.

  • Sukcesy w konkursach przedmiotowych
    Sukcesy w konkursach przedmiotowych

    Jesteśmy najlepsi w powiecie w prestiżowych Wojewódzkich Konkursach Przedmiotowych organizowanych przez Kuratora Oświaty. W 2011 r. Minister Edukacji Narodowej nadała szkole tytuł SZKOŁY ODKRYWCÓW TALENTÓW.

  • Edukacja patriotyczna
    Edukacja patriotyczna

    Troszczymy się nie tylko o prawidłowy rozwój intelektualny naszych uczniów ale też kształtujemy ich postawy patriotyczne. Uczniowie biorą udział w obchodach świąt państwowych i konkursach o tematyce patriotycznej, odwiedzają miejsca pamięci narodowej i uczą się okazywania szacunku do symboli narodowych. 

Smaller Default Larger

Wyjazd do Finlandii  

W dniach 22 - 28 stycznia 2017r.  grupa 6 uczennic pod opieką p. Marty Szałek i p. Piotra Bakowicza wzięła udział w wyjeździe do Finlandii do szkoły partnerskiej w ramach projektu "Zaprogramuj swoją przyszłość" finansowanego ze środków Erasmus+. Krótkoterminowe wymiany grup uczniów to jeden z elementów realizacji projektu. W trakcie trwania projektu do 31 sierpnia 2018r. zaplanowane zostały również takie wyjazdy do pozostałych krajów partnerskich: Estonii i Hiszpanii. Wyjazd do Finlandii był okazją do bliższego poznania fenomenu fińskiego systemu edukacji. 

 

"Zaprogramuj swoją przyszłość" to międzynarodowy projekt finansowany ze środków programu Erasmus+ realizowany przez Gimnazjum nr 3 im. Unii Europejskiej w Sieradzu we współpracy ze szkołami z Finlandii, Estonii i Hiszpanii.  Jego zasadniczym celem jest nauka programowania i wymiana wiedzy na temat metod nauczania programowania od I klasy szkoły podstawowej oraz zastosowanie technologii informacyjno-komunikacyjnych do rozwiązywania problemów z zakresu różnych przedmiotów szkolnych. Innowacyjność projektu polega na nauczaniu myślenia komputacyjnego na innych przedmiotach niż informatyka (matematyka, geografia, fizyka, chemia, biologia, historia/wos i język ojczysty ). 

Podczas wizyty w szkole partnerskiej (szkoła podstawowa, klasy I - VI)w miejscowości Marttila uczniowie i nauczyciele brali udział w zajęciach lekcyjnych, podczas których uczestniczyli w różnych aktywnościach obejmujących tematykę projektu. Już od pierwszego dnia aktywności przebiegały pod znakiem algorytmiki i programowania. Wykorzystanych zostało wiele narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnej.

Pierwszego dnia wszyscy goście poznali szkołę i zasady w niej panujące. Zwiedzili klasy, poznali nauczycieli. Podczas zajęć poznali się wzajemnie wykorzystując do tego algorytm liniowy. Uczniowie z pomocą nauczycieli tworzyli również prezentacje multimedialne, które następnie zaprezentowali społeczności lokalnej oraz pozostałym uczestnikom z Estonii i Hiszpanii. Dzięki temu poznali oni wzajemnie informacje o swoich krajach, miastach i szkołach. Już w trakcie pierwszego dnia uczniowie i nauczyciele zauważyli, że w szkole fińskiej nauka połączona jest z zabawą a każde 45-minutowe zajęcia przeplatane są  15-minutową aktywnością na zewnątrz szkoły. Nauczyciele mogli też obserowować tradycyjne zajęcia w szkole. W szkole fińskiej liczebność uczniów w klasie jest ograniczona do 12 uczniów, co sprawia, że nauczyciel może sprawnie komunikować się i współpracować z każdym uczniem. Codziennie zapewniony jest dzieciom darmowy lunch lub obiad, dzięki czemu eliminuje się spożywanie przez nich niezdrowych posiłków w trakcie pobytu w szkole. W fińskim szkolnictwie podstawowym nie ma przedmiotu Informatyka - technologia informacyjno-komunikacyjna zitegrowana jest z nauką wszystkich przedmiotów.

Po zajęciach w poniedziałek uczniowie i nauczyciele goszczący w szkole zwiedzili miejscowość Marttila. Udali się do miejskiego urzędu oraz lokalnej biblioteki. Odwiedzili też lokalna firmę telefoniczną. Spotkali się ze wyjatkową gościnnością Finów. 

We wtorek uczniowie uczyli się podstaw programowania robotów z wykorzystaniem specjalistycznych programowalnych zestawów klocków Lego. Budowali robota a następnie pisali dla niego instrukcje, które pozwoliły robotowi wykonać określone zadania. Przeprowadzone zostały też lekcje matematyki z wykorzystaniem myślenia komputacyjnego. Uczniowie uczyli się pojęć zwiazanych z programowanie i kodowali w aplikacji Scratch. Rozwiazywali problemy matematyczne z wykorzystaniem możliwości komputera. 

Poranne zajęcia w środę miały na celu zapoznanie uczestników projektu z platformą Google Classroom , z której w swojej codziennej pracy korzystają nauczyciele fińskiej szkoły. Nauczyciele mieli również okazję do obserwowania, w jaki sposób można wykorzystać ją w swojej pracy. Uczestnicy współpracowali nad wspólnym projektem na platformie Google Classroom. Tworzyli wspólną prezentację, w której przedstawiali siebie i swoje zainteresowania.  Po zajęciach udali się do miejscowości Turku, gdzie zwiedzili Wydział Informatyczny Uniwersytetu. Spotkali się z pracownikami, którzy przygotowali również nietypowe zadania kształtujące umiejętność programowania. Nasi uczniowie poradzili sobie z nimi doskonale. Po zajęciach zwiedzili lokalne zabytki m.in zamek i katedrę w Turku.

Czwartek przebiegał pod hasłem robotyki na Uniwersytecie w miejscowości Tampere. Uczniowie zwiedzili Uniwersytet i wysłuchali ciekawy wykład na temat zastosowania robotów w życiu człowieka. Mogli na żywo zobaczyć działanie takich robotów. Niektórzy mieli okazję sterować samolotem na symulatorze lotów.  Czas wolny po przyjeździe spędzili na zimowych aktywnościach. 

W piątek kontynuowane były zajęcia a matematyki z wykorzystaniem myślenia komutacyjnego oraz elementów programowania w języku Scratch. Po zajęciach nauczyciele udali się na targi edukacyjne Educa 2017 w Helsinkach a polscy uczniowie zwiedzili w tym czasie najważniejsze zabytki stolicy Finlandii.

Wyjazd przyniósł wiele satysfakcji ich uczestnikom. Dla uczniów i nauczycieli była to nie tylko okazja do zdobycia dodatkowej wiedzy i umiejętności ale też okazja do integracji i otwarcia się na inne kultury oraz zastosowania swoich umiejętności językowych w praktyce.



Wyszukiwarka

Odwiedza nas 27 gości oraz 0 użytkowników.